Het voeren van een administratie is voor een ondernemer vaak niet zijn/haar grootste liefhebberij. Het vormt wel de basis van de onderneming. Het is van het grootste belang te weten wat er binnen uw onderneming gebeurt en wat de verdiensten zijn. Uiteraard wenst de belastingdienst ook van deze gegevens op de hoogte te worden gesteld.
Kalezo verzorgt uw administratie en doet hiervan verslag over elke periode die u wenst. Of dit nu per maand, kwartaal, half jaar of heel jaar is. Uiteraard verwerken wij in onze verslagleggingen de fiscaliteiten die voor uw onderneming van belang zijn.
Het verzorgen van een administratie is een breed begrip. Administratie houdt niet op met het achteraf vastleggen van financiële gegevens ofwel de boekhouding. Onder een administratie valt ook onder te brengen: – het voeren van een actuele boekhouding door bijvoorbeeld het uit handen nemen van uw facturatie, het voeren van het financieel beleid, maar ook het verzorgen van uw salarisadministratie, het doen van fiscale aangiften (o.a. loonheffingen, omzetbelasting, inkomstenbelasting en vennootschapsbelasting).